söndag 17 januari 2010

Isfiske på Gullmarsfjorden

Båten ska nu in på en verkstad i Sverige, för att sedan göra en bedömning om det går att renovera motorn eller inte. I fredags drog jag med den till Falköping och passade på att hälsa på släkten. Eftersom Markus Lundgren, så snällt hade lovat att han kunde dra min båt från Uddevalla, ner till Göteborg, bestämde jag mig för att lägga ett fiskepass i Gullmarn på söndagen. Jag fiskade tillsammans med delar från Isola och Confidence, och vi var totalt åtta fisksugna gubbar på plats. Direkt på morgonen fick Olof en liten paddtorsk, vilket för ses som den enda roliga fisken som visade sig. Vi fick alla uppleva ett riktigt trögt fiske. Förutom Olofs paddtorsk, fick vi sandskädda, torsk och de oundvikliga glyskoljorna. Gyltorna som vi hade hoppats på, lös dessvärre med sin frånvaro.

Inga kommentarer: