onsdag 17 februari 2010

Ny Havsfiskerulle


Äntligen har jag den i handen, Talica 12 II och designen är grymt läcker. Till skillnad från många andra havsfiskerullar, är denna utrustad med en spakbroms. Jag själv tycker att spakbromsarna ger en jämnare broms, plus att den är enklare att justera. Rullen kommer monteras på mitt 20-30 lbs Antaresspö. Detta ger mig en bra kombination när fisket riktas efter arter som torsk, sej, hälleflundra och andra tyngre fiskar. Även till vrakfisket tror jag rullen lämpar sig när snabba justeringar på bromsen kan behövas från att stoppa fisken från att gå in i vraket.

Jag kommer återkomma med en recension när jag fått testa rullens egenskaper.

Specifikationer:
Utväxling: 5,7:1 / 3,1:1
Linkapacitet: 700 yds, 50lbs Power Pro
Vikt: 730 gram
Rek pris: 5495:-

2 kommentarer:

Åsmund Isaksen sa...

Glitrende! Vurderer en slik selv, så jeg gleder meg til å se på din :) Noen grunn til at du gikk for 12 og ikke 10?

Henrik Karlén sa...

Det gör du rätt i Åsmund! 12 känns som en rimlig storlek till det fisket jag tänkt bedriva med den. Sen är det den enda storleken som finns i Sverige.