lördag 25 juli 2009

Bättre resultat idag







Tävlingarna närmar sig med stormsteg just nu och redan nästa helg är det dags för den danska tävlingen i Stora Bält. Helgen efter är det Langesundsfestivalen som stundar. Så fisket börjar mer och mer gå in för träningsfiske, så nu gäller det att ligga i. På onsdag beger vi oss till Danmark för träningsfiske och ni kan givetvis följa rapproter från träning- och tävlingsfisket. Jag ligger långt efter med tackelknytningen, så några sena kvällar kommer ägnas åt detta.
Dagens fiske får ändå anses som godkännt, då fisket riktades efter arter som är något oklara. Började med bergskädda och äntligen var det min tur. Min första rättkrokade kom upp efter många timmars slit tidigare åt och faktum är att inte en enda glyskolja nappade idag...
Testade en gammal plats på brungylta som gav resultat i andra driften, en fisk som vägde drygt 150 gram. Blev även ett par andra arter som bifångst. En annan bifångst blev en krabbtimma och det nya Antaresspöet fick bekänna färg. Nu är det bara kummel kvar att överlista.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu lyfter jag på fiskesmäcken och bugar tills pannan slår i golvet. Snacka om en chans på tusen miljoner att inte glysorna var hemma på lomrestället för en gångs skull. Nu packar jag väskan genast för 14 dagars lomrefiske i Langesund. Tar med 200 kilo räkor i fall glysorna kommer tillbaks ;.)

Hahahaha, ha det så bra min lille vän. Förresten har du satt in för mycket pengar för kroken....

Carlo

Henrik Karlén sa...

Hahahaha.. Det låter bra, men behåll räkorna frysta. En halvrutten räka trillar av kroken bara glysorna närmar sig. Ifall glysorna skulle vara borta har jag andra ställen vi kan åka till för att lyfta upp några dubbleér eller tripplar.
Nu gäller det bara att glysorna är frånvarande under festivalen så man kan pilla upp en lomre.