torsdag 19 november 2009

Fiskeplaner

Regn, blåst och mörker. Inte de perfekta förhållandena för båtfisket. Har från ett par dagar tillbaks legat sjuk, troligtvis med influensa av något slag. När det väl slutar blåsa och regna, styrs båten eller bilen mot någon plats för att försöka fånga en småfläckig rödhaj. Kommer bli något fiskepass efter jobbet, troligtvis nästa vecka, för att utnyttja tiden. Blir det bra väder under någon helg framöver blir det antingen havsfiske utomskär eller trolling på Vänern eller Vättern. Just nu kliar det i kroppen av fiskesug, efter att höra och se alla fiskerapporter.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du har nog haft svininfluensan.
Det tycker jag du har haft länge förresten. Så länge jag har känt dig faktiskt :-)

Kram
Carlo

Henrik Karlén sa...

Jag håller med dig fullständigt. Tycker man vart lite "speciell" i många sällskap, men med dig känner jag mig som en i mängden :)

Din bäste vän

Anonym sa...

Hahahahahah. Då har vi nog svininfluensan båda två :-)