torsdag 29 april 2010

Rapport från Måseskär

Även idag har fisket vart trögt i havet, men några fina toppfiskar har kommit upp. Farsan och Per ligger utanför Måseskär och fiskar efter havskatt. Hårda strömmar försvårade fisket för dem och katterna uteblev. De tacklade om och satte på mindre tackel, vilket genast resulterade i en fin blågylta på 650 gram. Som vanligt var glyskoljorna på hugget och kastade sig över agnbitarna. Största glysan vägdes i land till 305 gram och får anses vara stor för sin art. Svenska rekordet på den ligger nämligen på 328 gram och fisk över 300 gram hör inte till vanligheterna.En färggrann blågylta på fina 650 gram.
Liten för att vara fisk, stor för att vara glykolja. Fisken vägdes till 305 gram.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket sanslöst glysafiske!
Där skulle man varit med...
Oturligt nog jobbar man ju alltid när såna här väldsunika fisken händer.
Men som tur är vet jag ett bra glysaställe i langesund där jag kan åka och fiska av mig :-)

Mvh/Carlo

Anonym sa...

Vilket sanslöst glysafiske!
Där skulle man varit med...
Oturligt nog jobbar man ju alltid när såna här väldsunika fisken händer.
Men som tur är vet jag ett bra glysaställe i langesund där jag kan åka och fiska av mig :-)

Mvh/Carlo

Henrik Karlén sa...

Skönt att höra att du jobbar och sliter. Synd bara att du gör det fel dagar, när de stora glysorna är på hugget.
Har redan börjat mäska på specialstället i Langesund. Får bara hoppas det inte lockar till sig andra arter som förstör fisket för oss. Tycker att du ska komma hit när det är 30 grader och vindstilla, solen steker bra vid berget då... :)