söndag 6 september 2009

Recension - RAM spöhållare

Har testat två olika modeller av RAM's spöhållare. De två olika modellerna är RAM-117 och RAM-119. De har båda vart över förväntan och jag har aldrig sett någon så flexibel spöhållare som dessa. De har en snygg design som ser väldigt ren ut, samtidigt som den är extremt stabil. Funktionen är väldigt enkel och man klarar att justera dem med bara en hand. Utan att behöva dra åt kulleden hårt sitter hållarna som gjutet. Jag kan ge er mina varmaste rekommendationer vad det gäller dessa spöhållare. RAM-117 modellen, är en modell som du kan vrida och vända hur du än önskar. Med hjälp av att lossna låsningen lite grann kan man justera både den övre och undre delen samtidigt. Perfekt till havsfisket om du vill få bort linan från motorn om du backar emot strömmen, när du måste lägga ifrån sig spöet.
Likaså denna spöhållare lämpas till havsfisket. Den fungerar bra som transporthållare och att lätt kunna lägga ifrån sig spöet när du måste göra något annat i båten, som att kanske håva kompisens fisk. Kulfästet gör att du kan ställa hållaren i vilken riktning du önskar. En otroligt god tanke finns bakom dessa spöhållare.

Jag har monterat dem nära styrposition för att lätt och smidigt kunna lägga från mig spöet. En annan tanke med monteringen är att jag kan använda dem till djupriggsfisket eller spötuben på sidan kan använadas till planerboardfisket vid trolling.


Med hjälp av ett relingsfäste slapp jag att borra onödiga hål i båten. Något annat värdefullt med spöhållarna är att man enkelt kan plocka av dem från fästet och ta med dem hem, för att garantera sig att dem inte hamnar hos någon annan.
Läs mer om de olika modellerna på RAM's hemsida, http://www.ram-mount.se/



Inga kommentarer: