måndag 13 juli 2009

Dagens fiske


Fram till klockan 16.00 har det idag regnat konstant, sen tittade solen fram bland molnen. Ett perfekt tillfälle att passa på och blöta fiskekrokarna efter jobbet. Väderprognoserna visade bara en enda stor sol, men så blev inte fallet. Vi fick någon regnskur över oss och mestadels molnigt. Utomskärs var vindarna tuffa, men något positivt i det hela är att temperaturen har sjunkit ner till runt 17 grader, och fisket var betydligt bättre mot förra veckan. Med mig idag hade jag arbetskamraten Espen, och vi ägnade dagen åt lite pillefiske. Det blev några plattfiskar, knotar m.m. Även idag lyckades vi lura upp en lerskädda på ett nytt ställe som vägdes till 240 gram. Gjorde även ett halvhjärtat försök efter kummel, utan några större framgångar. Det blir nya försök!

2 kommentarer:

Åsmund Isaksen sa...

Ingen bergskädda? :D

Henrik Karlén sa...

Innan jag ger mig på det fisket igen måste jag värma upp och stärka självförtroendet, men framför allt vara stark i psyket :) När vindarna lugnar sig något ska de få sig en omgång.