torsdag 23 juli 2009

Världsrekord och skitfiske

Skitfisket står jag för idag. Försökte på kolmule tillsammans med Kennet, men resultatet blev noll, endast en tappad fisk som vi misstänkte var något annat. Körde vidare och testade annat fiske, men lika dåligt dett. Vitlingarna och glysorna var däremot riktigt i stöten, men det hör väl till vanligheterna.
Rekordfisken kommer ifrån Röst och handlar om en torsk på 20,5 kilo. Vikten är långt ifrån den största spöfångade torsken, men fångstmetoden skiljer sig på alla sätt och vis. Denna torsk blev tagen på ett flugspö och fajten beskrevs som brutal. Fångstmannen har jag inget namn på, men guiden var Pelle.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det har ikke gått din vei de siste dagene. Gi meg beskjed så kan jeg bli med som lykkeamulett. Til gjengjeld kan du bruke håven for å ta de sjørretene som jeg har mistet:)
MVH Espen

Åsmund Isaksen sa...

Det er Kenneths feil. Dårlig karma der. :-D

Anonym sa...

Vad gnäller du för. Glysorna var ju på hugget. Bättre spänning kan man väl inte ha :-) Kroken har kommit förresten...

Carlo

Henrik Karlén sa...

En lykkeamulett skulle inte vara fel i dagsläget. Jag tycker dock att du ska sluta fiska öring och börja med fiskar som flyter när de kommer upp. Glysa blir som en ballong, bara du fiskar tillräckligt djupt - då slipper du handskas med håvar.

Tyvärr kan jag inte skylla på Kenneth, men jag får skylla på att hans mat var så pass god att vi bara tänkte på den :)

Det är bara komma hit Carlo. Nu har jag två ställen som är lika heta på glyskolja, nappar hela tiden. Ta med dig solskyddskräm ifall solen steker på vid lomrestället.